מסלול:

תשואה מצטברת

קרנות השתלמות השוואה


שתף:

אם אתם מחפשים לחסוך באמצעות קרן השתלמות, אתם בוודאי מבררים על אופציות של קרנות השתלמות השוואה. כי את הקרן שלכם תוכלו לבחור לפי ראות עיניכם, כאשר לאף אחד אחר אין דעה בעניין, אפילו לא למעסיק שלכם… כאשר הנכם עורכים השוואה מקיפה על קרנות השתלמות אתם יכולים לקבל את כל המידע הרלוונטי, ולהוביל את עצמכם לכדי קבלת החלטה משתלמת וטובה באמת. כי יש בארץ מאות קרנות השתלמות באפיקי השקעה מגוונים. אתם צריכים רק לאתר ולהחליט איזו קרן השתלמות תהיה לכם משתלמת ומתאימה. כי בחירה מוצלחת תתבסס תמיד על נתונים ועל מידע מדויק – מה שנותן לנו תמונה מלאה על האופציות ועל הכדאיות.

מתוך מאות הקרנות בארץ, מה אפשרי?

לפני שנצא לדרך ונדון בנתונים ובהשוואות חשוב לדעת שאמנם מתנהלות בארץ מאות קרנות השתלמות. אך לא כל אחד יכול לבחור בכל קרן. יש קרנות שפתוחות לכל המעוניין וגם אתם תוכלו להחליט כי מתאים לכם לחסוך לקרנות הללו. אך יחד עם זאת יש לא מעט קרנות השתלמות השוואה שמשרתות קהלי יעד מסוימים מאוד. זה יכול להיות סקטור מקצועי מסוים כמו קרנות לרופאים, קרן השתלמות השוואה לעובדי חברת החשמל ועוד כהנה וכהנה. 

קרנות השתלמות השוואה, מהי המטרה?

לפני הכול חשוב להגדיר היטב את המטרה. מה אנחנו מחפשים ולשם מה אנו עורכים קרנות השתלמות השוואה? התשובה היא לשם איתור קרן השתלמות או מוצר חסכון אחר שהוא משתלם וכדאי עבורנו. השוואת קרנות השתלמות שיובילו אותנו למסקנה מהי הקרן הכדאית והנכונה ביותר לנו. קרן שתוביל אותנו לחסכונות משמעותיים יותר ולהנבת תשואות מרשימות על הקרן שאנו חוסכים. 

מהן התשואות של הקרן?

כדי לבדוק רווחיות עלינו לעיין בנתון התשואות. נשים לב שלא נכון לבדוק כל תנודה ולהתייחס לכל מה שמתרחש במהלך הזמן. כי לכל קרן ולכל השקעה בכל אפיק שהוא יש תנודות לכאן ולכאן. לפעמים יש עליות ולפעמים יש ירידות. אך מה שמוביל אותנו להחלטה זה המגמה הכללית של הקרן לאורך תקופה ארוכה יותר, תקופה של שלוש שנים לפחות תוכל לספר לנו על המגמה של הקרן. אם במהלך חמש שנים המגמה הייתה בעלייה, על אף שהיו גם ירידות פה ושם, מתברר כי זו קרן השתלמות כדאית. לעומת זאת קרן שהצליחה להניב תשואות מקומיות, אך המגמה הכללית היא ירידה – אינה קרן משתלמת.

מדד שארפ של קרנות השתלמות השוואה

לצד התשואות יש נתון חשוב מאוד שאסור לדלג עליו בעת השוואת קופות גמל, מדובר על הסיכונים של הקרן. נבין שלכל השקעה שהיא יש אחוזי סיכון מסוימים, אך ככל שאחוזי הסיכון נמוכים יותר כך החסכון שלכם בטוח יותר. כאן יש לסייג את הדברים, כי אמנם חשוב לנו שהכסף לא יהיה בסיכון, אך חשוב לנו גם שיהיו לו סיכויים טובים להרוויח. היות שכך צריך לבדוק את מדד שארפ. המדד הזה מחשב את היחס בין אחוזי הסיכון לבין גובה התשואות בנוסחה מיוחדת. כך שכאשר הנכם מחפשים קופת גמל או קרן השתלמות כדאית חשוב לבדוק את המדד הזה. ככל שיש לקרן השתלמות מדד שארפ גבוה יותר כך הקרן כדאית יותר. היא גם בעלת תשואות גבוהות וגם בעלת אחוזי סיכון נמוכים.

כמה אתם משלמים על הניהול?

התשלום הקבוע שלכם בגין ניהול קרנות השתלמות השוואה הוא היבט נוסף שמשליך על הכדאיות. תחילה, חשוב לבצע השוואת דמי ניהול קרן השתלמות לפני שבוחרים את הקרן עצמה באמצעותם. חשוב להבין שהעלויות הללו מתקזזות מהכספים שלכם בקרן. המשמעות היא שככל שאתם משלמים יותר, נשאר בקרן סכום נמוך יותר של כסף. שימו לב שיש נהלים ומדיניות שקובעת מהי התקרה המקסימלית של דמי ניהול. בפועל תוכלו למצוא קרנות השתלמות השוואה בעלויות נמוכות משמעותית מהתקרה. כמו כן במקרים רבים תוכלו להשיג דמי ניהול משתלמים יותר לאחר התמקחות מול בית ההשקעות.

הכדאיות של קרן השתלמות

שימו לב שהחוק בישראל קובע שכל מוצרי החסכון שנמשכים לפני גיל פרישה יהיו כרוכים בעלויות מס בגין הרווחים. אך יש מוצר חסכון אחד ויחיד שפוטר את המשקיעים מתשלום המס – קרן השתלמות. לאחר שתבצעו לקרנות השתלמות השוואה תגלו שזו הסיבה בגינה המוצר הזה נחשב למשתלם וכדאי במיוחד. כי הוא מאפשר לכל אחד להשקיע כספים לטווח קצר או בינוני, ולמשוך את הכספים בבוא העת בלי לשלם מיסים כלל.

האם ניתן לבצע השוואות באופן עצמי?

אמנם קיימות מערכות דיגיטליות ויש לא מעט אנשים שמשווים בעצמם, ומחליטים באיזו קרן השתלמות לבחור. אך אנשי מקצוע יכולים לסייע בכך ולהוביל אתכם לבחירה משתלמת ובטוחה יותר. לא מתוך ניחושים וניסיונות, אלא מתוך ידע והבנה.

מי בוחר את קרן ההשתלמות שלי?

אתה כאזרח מורשה לבחור לעצמך את קרן ההשתלמות. אינך אמור להתחשב בדעות של אנשים אחרים בעניין זה. אם כי בהתייעצות מקצועית תוכל לקבל המלצות מהימנות ולהיות בטוח בבחירה שלך.

קרן השתלמות היא מוצר חסכון משתלם ומשמעותי מאוד שמאפשר לכל אחד לחסוך בלי לשלם מיסים בעת המשיכה. אם כי יש לערוך השוואות במטרה לאתר את הקרן הכדאית מבין כולם. זאת בהשוואת נתונים כמו תשואות, דמי ניהול וכן מדד שארפ. רוצים לדעת איך ניתן להשוות דרך המערכת שלכם את קרנות השתלמות? גמל נט מציעה מענה מקצועי בנושאי השוואה של מוצרי חסכון – אצלנו תוכלו לקבל את המידע הרלוונטי ואת ההכוונה המקצועית!

שתף:

מעוניין לקבל ייעוץ מקצועי ללא התחייבות? חייגו 053-251-9595

או השאירו פרטים ויועץ מקצועי מוסמך ישמח לסייע לכם

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility Statement

    array(0) { }