קרנות השתלמות מצטיינות 2023

קרן השתלמות היא אחת ממוצרי החיסכון המשתלמים ביותר בישראל
בגרף זה ניתן לראות את קרנות ההשתלמות המצטיינות במסלול כללי ובמסלול מניות


מסלול:

תשואה מצטברת

השוואת קופות גמל


שתף:

חסכונות הם חלק מהחיים שלנו, הם מאפשרים לנו להפריש מההכנסות שלנו סכומים לטובת ימי הפרישה. קופות גמל להשקעה הם אחד המוצרים הכדאיים ביותר, והם מאפשרים לכל אחד לחסוך כספים בהתאם להכנסות הנוכחיות שלו כמו גם בהתאם לתכנון ימי הפרישה שלו. אך גם בנושאי חסכון יש להיות צרכנים חכמים. השוואת קופות גמל מקצועית תאפשר לכם לבחור את קופת הגמל המשתלמת ביותר, זו שתאפשר לכם חסכון מקסימלי בעלויות מינימליות. מה שגם יחסוך לכם בעתיד את עלויות המיסוי בגין שחרור הכספים. החיים מלמדים שמי שהשכיל לחסוך, מי שהתנהל באחריות ונהנה מייעוץ מקצועי, הצליח להשפיע על הרווחה הכלכלית שלו בימים שלאחר פרישה מעבודה.

קופות גמל – תשואות וכדאיות

בכל אפיק השקעה ניתן להבחין בתנודות ובשינויים שנוצרים במהלך השנים כתוצאה מתנודות במשק וכדומה. כך גם לגבי קופות גמל. לפיכך נכון להתייחס לתשואות קופות גמל במבט שרואה טווח של שנים. מבט על כזה מאפשר לנו לזהות את התשואות בלי להתמקד במשברים מקומיים או השפעות חולפות. מה שיכול לסייע לזיהוי תשואות הוא ללא ספק ביצוע השוואת קופות גמל. למעשה ככל שטווח השנים שנבדוק יהיה גדול יותר, כך נוכל לזהות את המגמה של החיסכון ואת התשואות של קופות הגמל. משך הזמן הנחוץ לבדיקת תשואות הוא לפחות שלוש שנים, עדיפות לחמש שנים ויותר. 

השוואה בין קופות לצורך קבלת החלטות

כדי לקבל את ההחלטות הנכונות חשוב לבצע השוואת קופות גמל להשקעה. ההשוואה מאפשרת למשקיע להסיק מסקנות ביחס לצעד הכדאי עבורו. זאת בהתייחס לעלויות הניהול של קופת הגמל, להטבות המס שמובטחות לו בגין החסכון. אך מעבר לכך יש פערים בין קופות גמל כאלו ואחרות. מה שמצריך הבנה ובקיאות בנושא, ויכולת לבדוק את התשואות שקופות גמל מסוימות הניבו לחוסכים במהלך השנים. למעשה נכון לקבל נתונים מדויקים לפני שמקבלים החלטה. גם ביחס לקופות במסלולים חדשים יש מקום לעיין ולהשוות נתונים של מסלולים באותה חברת השקעות, כדי להבטיח כי אתם בוחרים קופת גמל משתלמת ביותר. קופה שתניב לכם תשואות משמעותיות לאורך השנים ותגדיל את ההון שלכם.

הטבות מיסוי למשיכות לאחר פרישה

כדי לעודד את האזרחים לחסוך לגיל פרישה סכומי כסף לכל אורך שנות העבודה, מציעה מדינת ישראל הטבות מיוחדות לחסכונות אלו. בין היתר תוקן תיקון 190 קופת גמל. מדובר על תיקון שנועד לשפר את ההטבות של ההשקעה בקופות גמל, כך שכל משקיע יוכל למקסם את הסכומים שהוא חוסך, לשלם סכומים מועטים למיסוי, ובמקרים בהם הוא בוחר לקבל את הכסף שלו כקצבה – הוא יהיה פטור לחלוטין מתשלומי מס. התיקון מאפשר לבצע הפקדה חד פעמית של סכום כסף לקופת גמל כאשר הסכום הזה פטור ממס ונהנה מהטבות נוספות.

השוואת קופות גמל ומדד שארפ

לצורך השוואת קופות גמל יש לבדוק את מדד שארפ. חישוב זה מאפשר לנו להשוות בין גובה הסיכון אל מול הסיכון של ההשקעה. כך שמדד שארפ גבוה יהיה כזה שמאשר כי הסיכון נמוך וכי קופת הגמל הינה יציבה. מה שאומר שלא צפויות עליות או ירידות דרסטיות לעניין תשואות קופות גמל. כאשר אתם עורכים השוואה בין קופות גמל והנכם מתלבטים בין שתי קופות שהתשואה שלהן דומה למדי, נכון לבדוק מי מבין השתיים הינה בעלת מדד שארפ יותר גבוה. קופה זו תהיה המומלצת מבין השתיים. 

יתרת נכסים בקופת גמל

הגודל של קופת הגמל נמדדת ביתרת הנכסים. המשמעות ביתרה היא סכומי הכסף שהקופה מנהלת ומספר האנשים והחברות שבחרו בקופת גמל זו לחסכון ולהשקעה. ככל שקופת הגמל תהיה גדולה יותר היא עשויה להיות יציבה יותר. אם כי יש משקיעים שיראו בקופה גדולה חסרון, שכן קופה כזו לא תצטיין בביצוע התאמות מהירות בגין גודלה. כך שבפועל יש להתאים את גודל החברה לפי אופי החסכונות והרגלי החסכון של המשקיע. יש שיעדיפו חברות גדולות ויש שיעדיפו חברות קטנות שתאפשרנה התאמה אופטימלית של קופות הגמל.

השוואת קופות גמל ודמי ניהול

כל קופת גמל כרוכה בעלויות בגין ניהול הקופה. את הסכומים הללו גובה חברת הביטוח או בית ההשקעות, והם מופרשים מסכומי החסכון שהלקוח מפקיד. המשמעות היא שככל שדמי הניהול יהיו גבוהים יותר כך החסכון יהיה רווחי פחות. יש לציין שדמי ניהול משלמים בכל עת, גם אם הקרן מופסדת… חשוב לדעת שהמדינה מגבילה את דמי הניהול עבור קופות גמל, בפועל החברות גובות סכומים נמוכים מסכום ההגבלה. מה גם שכל לקוח יכול לנהל משא ומתן מול החברה על מנת לשפר תנאים ולהפחית את דמי הניהול. בכל מקרה יוכל הלקוח לעמוד על כך שדמי הניהול לא יהיו גבוהים מהממוצע המקובל בענף.

כיצד בוחרים קופת גמל משתלמת?

יועצים פנסיוניים מקצועיים יוכלו להציע שירותי ייעוץ אישי עבור השוואת קופות גמל להתאמה מיטבית של קופת הגמל הכדאית לכם.

מתי כדאי למשוך את הכסף מקופת הגמל?

הטבות המיסוי מיועדות לחוסכים בהגיעם לגיל פרישה, זאת במטרה לעודד חסכונות לגיל השלישי. משיכה משתלמת היא לאחר פרישה.

חברת גמל נט מזמינה אתכם ליהנות ממענה מקצועי ומותאם היטב לכל מה שקשור לחסכון הפנסיוני שלכם. בעזרת המומחים של החברה תוכלו לבצע השוואת קופות גמל וליהנות מחסכונות משתלמים במיוחד, בהתאם לתנאים האישיים שלכם ולפי רמת החיים שאתם רוצים להבטיח לעצמכם לתקופה שלאחר גיל פרישה.

שתף:

מעוניין לקבל ייעוץ מקצועי ללא התחייבות? חייגו 053-251-9595

או השאירו פרטים ויועץ מקצועי מוסמך ישמח לסייע לכם

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility Statement

    array(0) { }