מסלול:

תשואה מצטברת

השוואת קרנות השתלמות


שתף:

קרן השתלמות היא קופת גמל שבמקור נועדה לממן השתלמויות מקצועיות. אך כיום היא מוצר פופולרי לחיסכון. קרן השתלמות נותנת פתרון למי שמעוניין לחסוך וליהנות ממשיכה ללא מס כאשר מדובר על משיכה לצורך השתלמות. אם כי לאחר שש שנים ניתן להשתמש בכסף לכל מטרה ללא מיסוי. השוואת קרנות השתלמות נועדה לאפשר איתור מדויק של קופת גמל משתלמת ביותר, זאת לפי הסכומים הרצויים, מטרות החסכון ונקודות נוספות שמשליכות על בחירת אופי החיסכון. קרן השתלמות היא פתרון חסכון יחיד שמעניק פטור ממס על הרווחים למרות שהוא אינו חיסכון פנסיוני שנועד רק למשיכה לאחר גיל פרישה.

בחירה של קרנות השתלמות לחיסכון משתלם

כל אזרח יכול להפריש לקרן השתלמות. כולל שכירים, עצמאיים וכן חברי קיבוצים. אם כי כל מי שבוחר לחסוך בקרן השתלמות צריך לדעת כמה דברים חשובים על הנושא ולבצע מחקר מקיף והשוואת קרנות השתלמות טרם ההשקעה. זאת כדי לבחור קרן השתלמות רווחית וכדאית שתמנף ככל שניתן את כספי ההשקעה. ראשית יש לציין כי כל אחד רשאי לבחור לעצמו בעצמו את קרן ההשתלמות, ואין צורך בהסכמה של אף אחד – כולל המעסיק. בארץ יש כיום למעלה ממאתיים קרנות השתלמות. חלק מהקרנות פתוחות לכל המעוניין וחלק נועד רק עבור קהל יעד מסוים כמו עובדי רשויות, רופאים ועוד.

השוואת קרנות השתלמות ופרופיל הסיכון

מרבית החברות המנהלות קרנות השתלמות מציעות קרנות ברמות סיכון שונות. כך שיש קרנות שאחוז משמעותי מהכסף מושקע במניות, לעומת קרנות שהכספים שלהם לא מושקעים במניות. ניתן להבחין בקרנות המתמחות בהשקעות מסוימות כמו אגרות חוב, מניות וכדומה. כדי לאתר את הקרן הכדאית לכם חשוב כי תדעו מה אתם מחפשים ומה הערכים שחשובים לכם שיהיו בקרן ההשתלמות. כל זאת ייקבע לפי רצונכם, אך בהתבסס על הנתונים הכלכליים שלכם כמו גם לפי מטרת החיסכון שלכם.

ריכוז נתונים לצורך ביצוע בדיקות

כיום ניתן לקבל את מקסימום הנתונים במערכות מקוונות אשר מקבלות את הנתונים שלהן ממשרד האוצר. נתונים אלו מוצגים כך שניתן להשוות מידע, לזהות מגמות ולקבל החלטות מושכלות על בסיס נתונים מדויקים. תוכלו לקבל מידע לגבי רמות סיכון, אפיקי השקעה, דמי ניהול ועוד. לא תמיד מספיק להיעזר במערכות דיגיטליות. הן אמנם חכמות ומספקות לנו מידע מלא לגבי קרנות השתלמות רלוונטיות. אך בסופו של דבר לא תמיד יש לנו ידע מספק כדי לקרוא נכון את המפה ולהחליט מה נכון עבורנו.

השוואת קרנות השתלמות לבחירה משתלמת

המטרה שלנו בבחירת קרן השתלמות היא לאתר את הקרן הכדאית והמומלצת ביותר, קרן שתרוויח לנו סכומים משמעותיים ככל שניתן, ומצד שני תאפשר לנו משיכה בעת הצורך כאשר נרצה לממן השתלמויות או עבור מטרה אחרת. קרנות השתלמות השוואה יתייחסו בראש ובראשונה לנושא תשואות קרנות השתלמות. כיוון שככל שהתשואות גבוהות יותר כך הקרן תהיה משתלמת יותר. כלומר, כאשר הנכם מאתרים קרן השתלמות אשר מניבה תשואות גבוהות לאורך תקופה ממושכת, מתברר שזו קרן יציבה ורווחית שתוכל להתאים גם לכם.

מדד שארפ, התשואות והסיכונים

אם הנכם עורכים קרן השתלמות השוואה חובה להתייחס למדד שארפ. מדובר על מדד חשוב שמנתח את היחס בין התשואות של קרן ההשתלמות לבין רמת הסיכון. המשמעות היא שככל שהמדד גבוה יותר – כך הקרן כדאית וגם בטוחה יותר. השוואת קרנות השתלמות תתייחס לתשואות של הקרן בהשוואה לסיכון. מה שאומר שככל שמדד שארפ יהיה גבוה יותר הקרן תהיה משתלמת יותר.

ומה לגבי דמי הניהול של הקרן?

השוואת קרנות השתלמות חייבת לכלול התייחסות לדמי הניהול של הקרן וגם תשואות קרנות השתלמות. מהסיבה הפשוטה שדמי הניהול מקוזזים מהכסף שאתם חוסכים. מדובר על סכום חודשי קבוע שאתם משלמים לבית ההשקעות. ככל שתצליחו להפחית את דמי הניהול, הכסף שאתם צוברים יגדל באופן ישיר. השוו בין דמי ניהול והעדיפו קרן השתלמות בה המחירים סבירים ונמוכים מהממוצע המקובל בענף.

שירות לחוסכים ומענה מותאם

השוואת קרנות השתלמות דורשת התייחסות גם לשירות שחברת ההשקעות מעניקה ללקוחות שלה. הדבר כולל מתן מידע בשקיפות ובנוחות, מתן מענה בעת הצורך, אפשרויות למשיכת הכסף או העברת הסכומים מקרן אחת לאחרת וכן הלאה.

האם כדאי להתייעץ עם יועץ חיסכון לפני הצטרפות לקרן השתלמות?

אמנם ניתן לקבל מידע מפלטפורמות מקוונות, אך מי שאינו בקיא בתחום לא תמיד יודע להסיק את המסקנות הנכונות. מכיוון שכך ההמלצה היא לפנות אל יועץ חסכון מקצועי או אנליסט קרן השתלמות שיכוון אתכם לבחירה הטובה ביותר עבורכם.

האם ניתן להצטרף לכל קרן השתלמות קיימת?

ניתן למנות בארץ מאות קרנות השתלמות. חלקן מיועדות לכל המעוניין, אך חלקן מיועדות עבור סקטורים ספציפיים כמו עובדי חברת החשמל, עובדי רפואה ועוד. קרנות אלו לא מוצעות לכל אחד.

השוואת קרנות השתלמות היא שלב חשוב מאוד לקראת בחירת אפיק החסכון שלכם. כי יש קרנות מסוגים שונים ולכל אחד מהם ייחודיות, תשואות ועלויות בגין דמי ניהול. השוואה יסודית תציג בפניכם תמונה מלאה לגבי הקרנות הרלוונטיות, ותוביל אתכם לקבלת החלטה משתלמת ונכונה לכם. גמל נט – החברה המובילה להשוואות ואיתור קרנות השתלמות מציעה לכם מענה מקצועי שמתבסס על נתונים מדויקים ומעודכנים מטעם משרד האוצר. בהחלטות חשובות כמו בחירת מוצרי חסכון ואפיקי השקעה אל תתפשרו על פחות מהטובים ביותר בענף.

שתף:

מעוניין לקבל ייעוץ מקצועי ללא התחייבות? חייגו 053-251-9595

או השאירו פרטים ויועץ מקצועי מוסמך ישמח לסייע לכם

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility Statement

    array(0) { }