מסלול:

תשואה מצטברת

השוואת תשואות קרנות השתלמות: כך תבחרו בקרן ובמסלול הטובים ביותר


שתף:

השוואת תשואות קרנות השתלמות היא מהלך מתבקש לאור הצורך להתנהל פיננסית ברמה תקינה לאורך זמן, המאפשר לצפות בתשואה המצטברת מכל הקרנות והמסלולים בטווח של שנה ועד חמש שנים. אז מה צריך לדעת על קרנות השתלמות ומי הטובה מכולן? המידע לפניכם:

על קרן ההשתלמות וחשיבותה

קרן השתלמות היא תוכנית חיסכון פנסיוני ביוזמת המעסיק (לא חובה), הניתנת למועסקים כהטבה, באופן שבו העובד והמעביד מפרישים כל אחד סכום כספי לקופה מתוך שכרו החודשי של העובד, לרוב בשיעור של 2.5% מצד העובד ו-7.5% מצד המעסיק. 

החיסכון פועל כך שבתום 3 שנות הפקדה יוכל העובד למשוך את הכסף שצבר לצורך השתלמות מקצועית, או להמתין עד לחלוף 6 שנים ואז למשוך את הסכום המלא בפטור מס, עד לתקרת שכר בגובה 15,712 ₪ לשכירים או 18,960 ₪ לעצמאיים (נכון לשנת 2022).

תשואה בקרנות השתלמות: סיבה מרכזית לאטרקטיביות המוצר

קרן ההשתלמות מתפקדת כיום כמכשיר חיסכון והשקעה לכל מטרה בטווח הבינוני. אמנם ייעודה המקורי הוא חיסכון לצרכי לימודים והשתלמויות, אך כיום ניתן ליהנות מהחיסכון ללא הגבלה, תוך ביצוע השוואת תשואות קרנות השתלמות שתפגין את הרווחיות והאטרקטיביות המדויקת מכל חיסכון כזה. 

אחד הבונוסים המשמעותיים הקיימים כאן, הוא צבירת תשואות קרנות השתלמות במסגרתן צוברים בריבית דריבית תשואה גם על סכום החיסכון המקורי וגם על הרווחים. תיאורטית, החיסכון מתאים לעצמאיים ולשכירים כאחד, אך בעוד שהעצמאיים חופשיים לפתוח אחת לעצמם ולנצל הטבות מס משמעותיות במסגרתה, שכירים מקבלים אותה כהטבה ואין באפשרותם ליהנות מכך עצמאית.

כיצד לערוך השוואת תשואות קרנות השתלמות נכונה?

מכיוון שתשואה מהווה את אחד הפקטורים המרכזיים בבחירת קרן ההשתלמות, יש צורך לבחור אותה באמצעות השוואת תשואות קרנות השתלמות הכוללת הן את ההשפעה על החיסכון המצטבר משנה לשנה והן את חתכי הזמן בהם התשואה מניבה רווחים כמו משלוש או חמש השנים האחרונות.

איך עושים את זה?

המקום המתאים ביותר לבדיקה הוא אתר גמלנט המופעל על ידי משרד האוצר. כאן ניתן לצפות בפילוחי השוואת קרנות השתלמות לפי סוגי מסלולים וקבוצות גיל, במהלך השנה החולפת, שלוש וחמש השנים האחרונות בכל קרנות ההשקעות. 

מעבר לצפייה הבסיסית במחשבון השוואת תשואות קרנות השתלמות, חשוב להבין ממה נובעת אותה תשואה: קרן ההשתלמות משקיעה כספים בשוק ההון דרך מסלול נבחר, המשיא תשואה לחיסכון הקיים. המטרה היא לחפש קרן שהניבה תשואה כמה שיותר גבוהה, עם סיכון וחשיפה נמוכה למניות ככל האפשר. 

הדיוק בבחירת המסלול חשוב, משום שהוא מבטא תנודתיות וסיכון שצריך לקחת בחשבון. למעשה, ככל שבוחרים במסלול מנייתי עולה הסיכוי לתשואה גבוהה יותר אך התנודתיות של המסלול גבוהה גם כן. 

בנוסף, חשוב לבדוק את דמי הניהול שאתם משלמים תמורת קרן הקרן ולהבין האם הם נמוכים ואטרקטיביים ביחס לביצועי הקרן. נכון לשנת 2022, דמי הניהול המקובלים עומדים על 0.8% מהצבירה ללא דמי ניהול על ההפקדות. 

איך בוחרים קרן מתאימה?

כפי שקראתם, החיסכון שצפוי להגיע לעשרות אלפי שקלים צריך להיות מושקע בגוף שיספק עבורו את התשואה הטובה ביותר ולטווח זמנים כמה שיותר ארוך. 

בפועל, מלבד השוואת תשואות קרנות השתלמות אין דרך בדוקה וודאית לגילוי התשואה הטובה ביותר, אבל צפייה בביצועי הקופות תספיק, משום שדרכה ניתן לראות מי הקרן המובילה. להשוואה המלאה היכנסו כבר עכשיו לאתר גמלנט.

על מבנה השוק ונתונים מהשטח

נכון להיום, פועלות בישראל כ-230 קרנות השתלמות, מרביתן פתוחות להצטרפות לכלל הציבור ומקצתן מאפשרות רק לעובדי ארגון או סקטור מסוים כמו רופאים, עובדי עירייה וכו' להצטרף. 

כל חברה שמנהלת קרנות השתלמות מציעה כמה קרנות במסלולים שונים, למשל קרנות מנייתיות, קרנות בהשקעה באג"ח ממשלתי ועוד. אתר גמלנט מרכז את כל הקרנות הקיימות תוך סיווג לקבוצות לפי סיכון ועל סמך אפיק ההשקעות המרכזי, המאפשר לקבל על קרנות השתלמות השוואה מעודכנת וממנה להגיע להחלטה המתאימה. 

ועוד כמה נקודות שכדאי להכיר על קרנות ההשתלמות

  • עובדים יכולים להפקיד כספים מעבר לתקרה החודשית, אך עליהם לא יחול פטור מס בעת המשיכה.
  • עצמאיים רשאים להפקיד עד 7% מההכנסה החייבת ועד לתקרה שנתית. 4.5% מסכום ההפקדה מהווה הוצאה מוכרת.
  • משיכה לצורך השתלמות מוכרת בארץ או בחו"ל תאפשר משיכה לאחר 3 שנים, בכפוף לאישור מגוף הניהול עצמו. 
  • ניתן להחיל קרן וותיקה על קרן חדשה שנפתחה ולמשוך את שתיהן בפעימה אחת ללא תשלום מס – כל עוד חלפו 6 שנים מההפקדה הראשונה בקרן הוותיקה.

מעוניינים לבצע השוואת תשואות קרנות השתלמות מדויקת שתעזור לכם בבחירת קרן ההשתלמות הטובה ביותר? היכנסו לאתר גמלנט ובדקו כבר עכשיו. 

השוואת תשואות קרנות השתלמות – שאלות נפוצות

איזו מקרנות ההשתלמות הכי מומלצת?

קרן שמצליחה להניב תשואה טובה לחוסכים לאורך זמן וביחס לקרנות אחרות, תהיה המומלצת ביותר. נתון זה משתנה ביחס למסלול הרצוי ולנתוני העבר שמציגה אותה הקרן, כך שחשוב להיכנס להשוואה מעודכנת לקבלת הנתונים.

היכן מומלץ לבצע השוואה לקרנות השתלמות?

המקום המתאים לכך יהיה אתר גמלנט, המציע שירות השוואת קרנות השתלמות משרד האוצר המופעל מטעמו ומעניק שיקוף מדויק של ביצועי הקרנות בפילוח לפי מסלולים במהלך השנה, שלוש וחמש השנים האחרונות.

שתף:

מעוניין לקבל ייעוץ מקצועי ללא התחייבות? חייגו 053-251-9595

או השאירו פרטים ויועץ מקצועי מוסמך ישמח לסייע לכם

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility Statement

    array(0) { }