מסלול:

תשואה מצטברת

קרן השתלמות למורים ועובדי הוראה – הסבר מקיף


שתף:

קרן השתלמות למורים מעניקה למורים קורסים לפיתוח מקצועי. קורסים אלו מיועדים לרמות שונות של ניסיון, ממורים מתחילים ועד למורים מנוסים. מורים יכולים גם לבחור לגשת למגוון סדנאות ופעילויות בנושאים שונים כגון זכויות ילדים, ניהול בית ספר או הוראת אנגלית כשפה זרה למשל. קרן השתלמות לעובדי הוראה היא גם תכנית המעניקה תמיכה כספית למורים.

מטרתה לעזור להגביר את שימור המורים על ידי מתן משאבים והזדמנויות למורים להמשך השכלתם. קרן השתלמות כזו היא מענה המסייע למורים הנמצאים בתהליך קבלת תעודת ההוראה שלהם. הקרן מספקת תמיכה כספית וגישה למשאבים, כגון סדנאות, קורסים לפיתוח מקצועי, קורסים מקוונים והזדמנויות חינוכיות אחרות. במאמר נסביר על הנושא של קרנות השתלמות בהקשר של עובדי ההוראה.

הסבר על קרן השתלמות למורים

דעו לכם כי קרן השתלמות למורים זוהי קרן אשר משמשת בימינו גם כמעין תכנית חיסכון. בעצם המעסיק, שזו המדינה, מפרישה לקרן סכום קבוע מידי חודש, בהתאם לשנות ההוראה של המורה, כאשר המורה יכול למשוך את הכסף בשלב מאוחר יותר וזאת ללא צורך לשלם עליו מיסים. כך בעצם המורים יכולים לדאוג לעתידם הפיננסי בצורה טובה יותר מתוך ידיעה כי קיימת מעין תכנית חיסכון פטורת מס שתוכל להיות זמינה להם.

כמו כן, במקרים רבים אפשר למשוך את הכסף לאחר זמן קצר וזאת ללא צורך לשלם שום קנסות, כך שזה בוודאי משהו שיעניין רבים. בייחוד כאשר מדובר על קרן השתלמות לעובדי הוראה, אין ספק כי זה פתרון שמביא לשיפור אמיתי של המורים. כך הם יכולים להגיע בכל יום לעבודה עם חיוך על פניהם ומתוך הבנה כי באמת דואגים להם והתנאים הבסיסיים שלהם לא רעים בכלל.

סוג של תכנית חיסכון שהיא בגדר חובה – קרן השתלמות לעובדי הוראה

קופת גמל או קרן ההשתלמות היא תוכנית חיסכון חובה בישראל. זהו סוג של חשבון חיסכון לפנסיה והוא מנוהל על ידי הממשלה. קופת הגמל היא מערכת ביטוח לאומי המעניקה לעובדים קצבאות פרישה וביטחון כלכלי אחר.

הכספים נגבים על ידי המעסיק ומופקדים לחשבון העובד לפני ניכוי מיסים וחיובים אחרים. כאשר ניתן לבצע את המשיכה של הכספים בטווח הזמן הבינוני בלא מעט מן המקרים, אף ללא שום צורך לשלם קנסות על המשיכה המוקדמת. לפיכך זה דבר שצריך לשים אליו לב ויהיה רצוי מצדכם לבצע השוואה בין קופות הגמל השונות כדי לבחור בזו שתספק את התנאים הטובים ביותר בסופו של דבר.

בעצם קיימים אתרים שיסייעו לכם לבצע השוואה בין סוגים שונים של קרן השתלמות לעובדי הוראה. אם תבצעו את ההשוואה אז אז תהיה לכם אפשרות למצוא את קופת הגמל או קרן ההשתלמות המשתלמים ביותר בסופו של דבר. אין ספק כי השוואת קרנות השתלמות זה הצעד החכם ביותר שתוכלו להעלות בדעתכם בהקשר הזה וזאת אם יש לכם רצון לדאוג לעתיד הפיננסי שלכם ככל שרק אפשר.

המטרה היא לסייע לאנשים לחסוך

קרן השתלמות למורים היא קרן שנוצרה על ידי הממשלה כדי לעזור לאנשים לחסוך לפנסיה ובאופן כללי לצורכי חירום. הקרן נחשבת לאחת מתוכניות הביטוח הסוציאלי החשובות ביותר בישראל. עד לא מזמן ישראלים רבים לא היו מודעים בכלל לקיומה של הקרן.

לפיכך חשוב מאוד להפיץ את המידע בנושא ולאפשר לכל בעל מקצוע ובייחוד מורים ליהנות מכל היתרונות שכרוכים בהפרשה לקרן כזו. החל מהפחתת חבות המס ועד האפשרות למשוך כספים בשלב ביניים וללא קנסות. כל אלה יהיו אפשריים אם תדעו לבחור בקרן הנכונה. רק שימו לב כי אתם מבצעים השוואה מקיפה בין סוגים שונים של גמל להשקעה וזאת כדי להיות במצב בו הכול יהיה לכם ברור יותר. 

חוק קופות הגמל תוקן כדי לאפשר למעסיקים לשלם לתכנית עם משכורת או שכר לפני מס, מה שאומר שההפקדות ניתנות לניכוי מס הן למעסיק והן לעובד. הממשלה גם מאפשרת לעובדים למשוך את ההפקדות שלהם לאחר שהגיעו לגיל מסוים או בתקופות מסוימות. למשל כשהם מתחתנים, מביאים ילדים, אם הופכים נכים וכו'.

קופת גמל היא סוג של חשבון חיסכון לפנסיה המוצע על ידי מעסיקים לעובדיהם, כאמור. מדובר בסוג של תכנית פנסיה להפקדה מוגדרת, כלומר, המעסיק מפקיד כסף לחשבון בשם העובד ומשקיע אותו בנכסים מגוונים. 

המטרה העיקרית של קופת גמל היא לדאוג לעת זקנה, לפרישה, מחלה או נכות ולמוות. קופות הגמל מוסדרות על ידי הממשלה והן חובה עבור כל המעסיקים עם 20 עובדים או יותר. קופת גמל יכולה להיות מוקמה מרצון גם על ידי אדם פרטי. במקרה זה, אין כפייה מצד המעסיק אך יחידים יכולים להפריש עד 10% משכרם עבורו והם יכולים למשוך אותו בכל עת שירצו בעת פרישתם או במצבים רבים.

בדיוק כמו פוליסות חיסכון, תמיד יהיה חשוב לבחון את כל האפשרויות הקיימות לכם. אז פנו אל גמל נט עוד היום על מנת לבצע השוואה מקיפה בין קופות, לבצע בירור יתרה קרן השתלמות וכל דבר אחר שקשור בעתיד שלכם – זה יהיה שווה לכם!

האם ניתן למשוך את הכסף לפני הפרישה?

בהחלט! קיימות תוכניות רבות עם אפשרות למשוך את הכספים שהופקדו בשלבי ביניים וללא שום קנסות, כך שכדאי לבחון זאת!

האם גם עצמאיים יכולים להפריש לקופת גמל?

כן, גם שכירים וגם עצמאיים יכולים וצריכים להקים קופת גמל ולהפריש לשם כספים. בשני המקרים ישנה האפשרות לבחור בקופת הגמל שתהיה המתאימה לכם ביותר.

שתף:

מעוניין לקבל ייעוץ מקצועי ללא התחייבות? חייגו 053-251-9595

או השאירו פרטים ויועץ מקצועי מוסמך ישמח לסייע לכם

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility Statement

    array(0) { }