מסלול:

תשואה מצטברת

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה


שתף:

אין ספק כי הפרישה לגמלאות, על גווניה הרבים והשונים, דורשת היערכות מוקדמת. תיקון 190 לפקודת מס הכנסה לוקח חלק בהיערכות זו. אולם, באופן טבעי לגמרי, השינוי הגדול ביותר שחל בחיי הפורשים הוא רמת החיים לה הם היו רגילים. זאת, בשל המעבר החד למדיי, בין משכורת הנכנסת מידי חודש בחודשו לבין המחיה על קצבת הפנסיה.

אולם, כיום, הרבה יותר מבעבר, מעבר זה עשוי להיות חלק וללא זעזועים. במידה רבה, בזכות תיקון 190 לפקודת מס הכנסה שנכנס לתוקפו בשנת 2012. ולכן, על אף, שבכל גיל ובכל שלב בחיים, רצוי להגדיל את החסכונות הפנסיוניים, כמו גם לדאוג לשיפור הכיסוי הביטוחי הקיים בהתאם למציאות המשתנה, בהתקרב גיל הפנסיה, חשוב, על אחת כמה וכמה, להיערך וללמוד כיצד ניתן למקסם את הטבות המס העומדות לזכותם של היוצאים לגמלאות.

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה – מה בעצם הוא אומר?

תיקון 190 קופת גמל מעניק הטבות מס לגמלאים ומאפשר לאנשים בהגיעם לגיל השלישי להפקיד בקופת גמל סכום חד פעמי. בנוסף להנאה מיתרונותיה הרגילים של קופת הגמל, יוכלו היוצאים לגמלאות ליהנות גם מיתרונות ייחודיים השמורים להם. מההנאה מנזילות מלאה של הכסף המופקד בקופת הגמל ועד לתשלום מס מופחת על רווחים שנצברו בקופה. זוהי בדיוק הסיבה שמומלץ לבצע השוואת קופות גמל להשקעה על מנת שבאמת תוכלו להפקיד את כספכם במקומות הנכונים. 

מה מרוויח מי שמשקיע בקופת גמל לפי תיקון 190 לפקודה?

מבחר מגוון ורחב הרבה יותר של אפיקים אפשריים להשקעה – כתוצאה מהיקף הנכסים הגדולים המנוהלים בקופות גמל, עומדות בפני מנהלי השקעות רשאים אלטרנטיבות נוספות להשקעה, על פני השקעות הרגילות של ניירות ערך. באופן זה, למשל, נפתחת האופציה ל השקעה ישירה בשווקים שמעבר לים או בנכסי נדל"ן מניב, אשר אינם נסחרים בבורסות.

פטור ממס על רווחי הון – על החיסכון בקופות הגמל חל פטור מלא ממס החל על רווחי הון. בניגוד לכלי החיסכון האחרים, עליהם חלה חובת תשלומי מס רווחי הון, החוסכים בקופות הגמל נהנים מפטור מלא, וכתוצאה מכך, גם מהעלאת פוטנציאל הרווח של הקופה.

הטבת מס – את הטבת המיסוי המשמעותית ביותר בהשקעות בקופות גמל, לפי תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, מספק תשלום מס רווחי ההון בעת משיכה – שיעור בן 15% על רווחים נומינליים אשר נצברו בקופה, וזאת – בניגוד ל-25% המס על רווחי הון, החל על הרווחים הריאליים באפיקי ההשקעה. דובדבן נוסף – אם בחרתם במסלול קבלת הכספים בקופה בצורת קצבה, תוכלו ליהנות מפטור המלא ממס רווחי הון.

מעבר בין-דורי – חיסכון בקופת גמל לפי תיקון 190 לפקודת מס ההכנסה מאפשר מינויים של מוטבים, תוך תכנון העיזבון, והבטחת יתרונותיה של קופת גמל ליורשים. כתוצאה מכך, במקרים בהם החוסך נפטר לפני הגיעו לגיל 75, יהיו זכאים מוטביו בקופת הגמל לפטור מלא ממיסוי רווחי ההון החלים על הרווחים שנצברו. יתרה מכך, במידה וחוסך נפטר לאחר הגיעו לגיל 75, מוטביו ייהנו מהזכות לבחור בין משיכת כספים (תוך תשלום מס מופחת בן 15% בלבד החל על רווחים נומינליים) לבין קבלתם כקצבה, שעליה חל פטור מלא ממיסוי רווחי הון.

אין ספק, כי במגוון האפשרויות להשקעה המיועדות לבני הגיל השלישי, התיקון לחוק הפך את קופת הגמל לאפיק כדאי ומשתלם מאד להשקעה. אצלנו בחברת גמל נט תוכלו לערוך השוואה נוחה לבדיקת הזכויות שלכם להחזר מס.

למה תיקון 190 לפקודת מס הכנסה טוב לנו

רוב חיינו אנחנו עובדים, ועובדים קשה. חלקנו פחות שנים, חלקנו יותר. כך או כך, העבודה מורגשת. ומפקידים לא מעט כספים מהשכר שלנו בין אם עצמאיים ובין אם שכירים אל קופות הפנסיה. המטרה היא מאד ברורה, יום אחד אנחנו נפרוש לפנסיה וחשוב לנו להגיע אל גיל הפרישה בכבוד. ועם מספיק כספים על מנת שנוכל לקיים מחייה טובה ואיכותית. 

תיקון 190 קופת גמל  נכנס לתוקף בשנת 2012 ואף הביא לשינוי מהותי בתחום החיסכון וההשקעות לטווחי זמן בינוניים וארוכים. 

תיקון 190 נחקק על מנת לצמצם פגיעה בחסכונות. פגיעה זו נוצרת בעקבות הפיכת קופות גמל למוצר חיסכון פנסיוני בלבד. וזאת בגלל שינויים בחקיקה שהגיעו עוד בשנת 2008. 

המטרה שלשמה נחקק תיקון 190 היא בין השאר לצמצם את הפגיעה בחסכונות אשר נוצרה עקב הפיכתן של קופות הגמל למוצרי חיסכון פנסיוניים בלבד, בעקבות שינויים בחקיקה בשנת 2008.

מבוטחים מעל גיל 60 רצוי שיבצעו השוואת קופות גמל להשקעה באמצעות אנשי מקצוע המתמחים בתחום זה. חשוב לבצע זאת היות וישנם יתרונות בולטים בהפקדה לתיקון 190, וביניהם:

  • משיכת קצבה חודשית הפטורה ממס לזמן קבוע
  • משיכה חד פעמית הונית בכל זמן, בכפוף לתנאי משיכה בתשלום של מס של 15 אחוזים על הרווח הנומינלי. 
  • דמי ניהול נמוכים לעומת מוצרים פיננסיים נוספים. ולכן השוואת קופות גמל הוא צעד חכם דרכו אתם יכולים לחסוך לא מעט כסף בדמי ניהול. חשוב לבדוק מהם דמי הניהול.
  • גמישות במסלולי ההשקעה ובבחירת רמת סיכון.
  • מעבר בין מסלולי השקעה ללא תשלומי מס.
  • פיזור השקעות ונכסים בשוק ההון בארץ ובחו"ל.
  • אפשרויות ניוד בין קופות גמל ללא אירועי  מס.
  • קופת גמל מאפשרת לעמיתים להגדיר מוטבים יורשים חוקיים, כך שאם המבוטחים נפטרים לפני גיל 75 המוטבים יכולים למשוך כספים ללא אירועי מס. לאחר גיל 75, יוכלו למשוך בתשלום של מס רווח בסך של 15 אחוז. 
  • ביצוע של השוואת קרנות השתלמות יביאו לכך שתגלו שיש שקיפות ויכולות השוואה איכותיים בתיקון 190 לפקודת מס הכנסה היות והתשואות מתפרסמות בכל חודש באתר משרד האוצר. 
  • הלוואות בתנאים אטרקטיביים כנגד החיסכון ללא איבוד הטבות המס והתשואה לאורך השנים. 
  • הפקדת כספים לקופות גמל נבחרות וניהול מסלולים אטרקטיביים. כמו גם, מינוי מנהלי תיקים שיפעלו בשמכם. 

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה – שאלות ותשובות

ממה הכי מומלץ להיזהר?

אם ישנו מצב שבו הפנסיה המתקבלת היא פחות מ4,498 שקלים לחודש, בזמן המימוש חשוב שתדעו שהמשיכה תחויבו ב-35% מס ויש לקחת זאת בחשבון. יחד עם זאת, ישנן נסיבות מקלות שיש לבדוק עליהן ואולי גם להתייעץ עם איש מקצוע איך להפעיל אותן. 

האם חייב ייעוץ מקצועי?

לא מדובר בנושא קל שכולם מכירים אותו. ועל כן, ייעוץ מקצועי הוא ללא ספק צעד חובה בתחום זה. קצת הפנסיה היא אכן דבר טוב, חיובי ומבורך. אך אף אחד או אחת מאיתנו לא מכיר את מס הכנסה לעומק כמו אנשי המקצוע בתחום. ביצוע תהליך של מיסוי ופרישה עם מומחי תיקון 190 ומומחים פיננסיים הוא צעד חכם, היות ואלו מכירים היטב את התיקון וידעו למקסם את ההשקעה לתוצאות מקסימליות.

שתף:

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility Statement

    array(0) { }