מסלול:

תשואה מצטברת

תיקון 190 קופת גמל – מה המשמעות על החיסכון שלי?


שתף:

העבודה היא חלק מהחיים שלנו, עובדים, מרוויחים, מתפרנסים. כל זה נכון עד לשלב בו אנו מגיעים לגיל פרישה ולא ממשיכים להשתכר ולהרוויח משכורת תמורת עבודה. לקראת גיל פרישה יש להיערך בהתאם כדי למצות את האפשרויות ולהבטיח לעצמכם רווחה כלכלית. תיקון 190 קופת גמל הוא אחד המושגים שעליכם להכיר בשלב הזה של החיים, זאת כדי לחסוך בתשלומי מיסים וליהנות מכל ההטבות שנועדו עבור חוסכים לגיל פרישה. היות והמדינה רואה ערך רב חשיבות ברווחה של בני הגיל השלישי, היא מעודדת חסכון עבור תקופת החיים שלאחר הפרישה, כך ששווה ומשתלם לאזרחים לחסוך ולדאוג לעצמם לעתיד כלכלי יציב ובטוח. כמובן שצריך לדעת ולהכיר את האופציות כדי למצות את האפשרויות ולמקסם את הכספים שלכם בצורה הרווחית והכדאית ביותר.

תכנון פרישה בהסתמך על נתוני החיים

המעבר מתקופת חיים של עבודה והכנסות מסודרות לתקופת הפרישה מצריכה הכנה ותכנון מקצועיים. המציאות בה תוחלת החיים מתארכת עם השנים ואנשים מבוגרים צריכים לדאוג לעצמם ליציבות כלכלית מביאה אותנו לשקול ולבדוק ביסודיות את האפשרויות, על מנת לדאוג לעצמנו לזקנה מכובדת ומאפשרת כלכלית – תיקון 190 קופת גמל מאפשר זאת. החסכון הפנסיוני שכל עובד, שכיר כעצמאי, במדינת ישראל מחויב לדאוג לו, נועד לענות על הצורך הזה ולהבטיח כי לקראת תקופת החיים בה לא תוכלו לעבוד עוד, תהיה לכם הכנסה כספית. אם כי על כל אחד מאתנו, בכל גיל ובכל שלב בחיים לחשוב על כך, להשקיע נכון, להגדיל את החסכונות במידת האפשר ולמקסם את המוצרים הפנסיוניים שלו. כאשר אחד השיקולים העיקריים הוא לנצל את הטבות המס הקיימות עבור מוצרים פנסיוניים.

מה המשמעות של תיקון 190 קופת גמל?

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה נכנס לתוקף בשנת 2012 כאשר המטרה העיקרית שלו היא לעודד אזרחים לחסוך. תיקון זו מאפשר לאזרחים מבני הגיל השלישי להפקיד סכום באופן חד פעמי לקופת גמל, ומלבד ליתרונות הרגילים של קופת גמל הם נהנים מיתרונות נוספים וייחודיים. בין היתר הם ייהנו מנזילות מלאה של הכספים אותם הם מפקידים בקופת הגמל, תשלום המס על רווחים יהיה מופחת, ובמידת הצורך הם יוכלו למשוך את הכסף בקלות, בנוחות ובמהירות.

אלו הם הרווחים של תיקון 190 קופת גמל

  • פטור מתשלומי מס בגין רווחי הון – בכל כלי חסכון שהוא יש חובת תשלום מס בגין רווחי הון, כך במכירת ניירות ערך, בעת קבלת דיבידנד בסחר במניות או בקבלת ריבית בגין החזקת אגרות חוב. ואילו קופת גמל להשקעה מאפשרת פטור מלא ממס. מה שמשפיע על הרווחים של הקופה.
  • מעבר בין מסלולים – אם השוואת קופות גמל תעלה את המסקנה ששווה לבצע מעבר מסלולי השקעה, אזי לא תחול חובת מס על רווחים שהצטברו, אם המעבר לא בוצע כדי לצמצם או להגדיל את הסיכונים.
  • הטבת מס – בעת משיכה בתנאים של אינפלציה נמוכה, המשיכה תהיה כרוכה בחמישה עשר אחוזים על הרווח הנומינאלי שהצטבר בקופת הגמל. זאת בהשוואה לעשרים וחמישה אחוזי מיסוי שקיימים באפיקי השקעות אחרים.
  • פטור מלא – ההטבה הזו מאפשרת פטור מלא ממס. זאת עבור מי שבוחר לקבל את הכספים שהופקדו במתכונת של קצבה.

יתרונות נוספים – תיקון 190 קופת גמל

תיקון 190 מאפשר מגוון נרחב ומגון של אפיקים להשקעה. זאת לאור היקף הנכסים שמתנהל בקופות הגמל. מי שמנהל את ההשקעות מורשה לבצע השקעות אלטרנטיביות מעבר להשקעות הרגילות בניירות ערך. בין היתר הוא מורשה להשקיע בשווקים בחו"ל, בנכסים שאינם נסחרים בבורסה, השקעות בנדל"ן וכן השתתפות בהנפקות. כל אלו מתנהלים במקצועיות רבה ובהתבסס על מחקרים מקיפים ונתונים רלוונטיים מהשטח.

עלויות ניהול נמוכות

השוואה של קופות גמל מציגה בפנינו פערים בין עלויות בגין הוצאות שונות כמו ניהול וכדומה. עלויות של קופות גמל לרוב תהיינה נמוכות מאפיקי השקעה וחסכון אחרים. מה גם שדמי ניהול שמקובלים בענף קופות גמל נמוכים מדמי הניהול שמוכרים במוצרי השקעה אחרים. השוואת קופות גמל להשקעה תאתר לכם קופת גמל כדאית ומשתלמת ביותר שתפטור אתכם מתשלומים כמו דמי משמרת, עמלת שירות א תשלומי מע"מ. כשחוסכים בעלויות החסכון הדבר מתבטא ישירות בסכומי החסכון שלכם.

בקרה ושקיפות השקעות

בעוד שיש חסכונות שאינם מפוקחים ואין לכם אפשרות לדעת מה באמת מתרחש עם הכספים שלכם, הרי שקופות גמל מבוקרות על ידי משרד האוצר. אחת לחודש מפרסמים את תשואות הקופות בצורה שקופה לגמרי. זאת בהתייחסות למסלולים שונים ולטווחי זמן משתנים.

תכנון עזבון ומינוי מוטבים

תיקון 190 קופת גמל מאפשר מעבר בין דורי של הכספים כמו גם תכנון עיזבון והחלטות על מוטבים. כך שניתן לקבוע מי יירש את החסכונות בצורה ברורה ומדויקת לחלוטין לפי הרצון של הבעלים. כאשר היתרונות המובהקים של קופת הגמל מועברים ישירות ליורש.

כיצד אוכל להיות בטוח שהחיסכון הפנסיוני שלי הוא המשתלם ביותר?

בכל מה שקשור למוצרים פנסיוניים צריך לבצע בדיקות אחת לתקופה, זאת כדי להבטיח שהכסף שלכם מרוויח לכם באופן מקסימלי.

האם תיקון 190 קופת גמל פוטר לחלוטין ממיסוי?

במידה ואתם בוחרים לקבל את הכסף כקצבה, התיקון פוטר אתכם לחלוטין מתשלומי מיסים.

מתקרבים לגיל פרישה? רוצים להיות בטוחים שאתם חוסכים נכון ודואגים לעתיד שלכם באופן מבטיח? שאתם מנצלים את ההטבה של תיקון 190 קופת גמל? פנו למומחים של גמל נט כדי להבטיח ניצול מקסימלי של הטבות בכל מה שקשור לחסכון פנסיוני!

שתף:

מעוניין לקבל ייעוץ מקצועי ללא התחייבות? חייגו 053-251-9595

או השאירו פרטים ויועץ מקצועי מוסמך ישמח לסייע לכם

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility Statement

    array(0) { }