מסלול:

תשואה מצטברת

תשואות קרנות השתלמות


שתף:

מוצרי חיסכון נועדו לתת פתרון מקיף ומוצלח לכל אדם בכל שלב, כדי לאפשר לו לחסוך כספים ולהרוויח מהם תשואות. אחד המוצרים שמומלצים ביותר עבור חיסכון הוא קרנות השתלמות. זאת בגלל העובדה שמדובר על חיסכון כדאי שעשוי להיות פטור ממס לכל אדם, גם לפני גיל פרישה. תשואות קרנות השתלמות עשויות להיות משתלמות ולהניב רווחים כספיים לבעל הקרן. כמובן שלפני שמחליטים על הקרן חשוב לערוך השוואת קרנות השתלמות על מנת לאתר קרן מומלצת באמת – קרן שתהיה יציבה ובטוחה, תניב תשואות נאותות ותתאים גם מבחינות אחרות לציפיות ולתוכניות שלכם.

גובה התשואות של קרנות השתלמות

מטרת העל של כל חיסכון שהוא הוא לאפשר חיסכון של כספים לטווח הרצוי, זאת תוך הנבת תשואות על הקרן אותו מפקידים. כמובן שהתשואות קרנות השתלמות 10 שנים אינן מובטחות במרבית המקרים, וקיימים גם סיכונים לכספים של המפקידים. נתונים אלו מהווים אתגר לכל חוסך שרוצה להיות בטוח שקרן ההשתלמות שלו עומדת להיות רווחית והוא רק ירוויח ממנה. תשואות קרנות השתלמות הוא נתון מרכזי בבדיקת הקרנות המוצעות כדי לאפשר איתור מדויק של קרן מניבה ורווחית באמת.

תשואות קרנות השתלמות ביחס לסיכון

אמנם חשוב לכל אחד להבטיח לעצמו סיכוי לתשואות קרנות השתלמות גבוהות. אך יחד עם זאת אי אפשר להתכחש לכך שלא פעם סיכויים גבוהים או תשואות גבוהות כרוכים בסיכון גבוה. מסיבה זו אי אפשר להתעלם מנתון אחוזי הסיכון. חובה לבדוק את הנתון הזה לפני קבלת החלטה. זאת כדי להבטיח שקרן ההשתלמות שלכם יציבה ובטוחה. בפועל לא כל אחד צריך לבדוק את היחס הזה בעצמו, שכן קיים נתון אוניברסלי שמחשיב את היחס בין הסיכון לסיכוי. נתון זה נקרא מדד שארפ. הנתון מחשב את היחס בין גובה התשואות והסיכון, מה שנותן תמונה ברורה מאוד על הקרן. דבר שמאפשר גם לערוך השוואת מדויקות בין מוצרים שונים.

אפיקי השקעה וצפי עתידי

בבחירה של קרן השתלמות יש לבחון גם את אפיקי ההשקעה של הקרן. לכל קרן יש אפיק משלו, ולא תמיד הדבר יתאים לכם. כך שההמלצה היא לבדוק את האפיקים ולזהות בין הקרנות את אלו שפועלות במישורים שתואמים לציפיות שלכם. השקעות נדל"ן? מניות? אגרות חוב? בסופו של דבר אופי ההשקעות משליך על ההתנהגות של הכסף שלכם, כך שזה בהחלט רלוונטי לכם בעת בחירת קרן ההשתלמות שלכם ובדיקה של תשואות קרנות השתלמות.

גובה דמי הניהול והרווחים שלכם

השוואת קופות גמל בדומה לכל מוצר חיסכון אחר; פוליסת חיסכון או קופת גמל, מחייבים התייחסות לדמי הניהול שנגבים מכם במהלך תקופת החיסכון. דמי הניהול הם למעשה הוצאה קבועה שלכם עבור הניהול המקצועי של הכספים שלכם בבית ההשקעות. העלות הזו משולמת מהכספים שהפקדתם בקרן. המסקנה היא שככל שאתם משלמים יותר כך נשאר בקופה שלכם פחות כסף, במיוחד לנוכח העבודה שדמי הניהול נגבים ביחס לסכומי הכסף שלכם – באחוזים שנקבעים מראש. תוכלו לעמוד על המקח ולקבל הטבות בדמי הניהול. רלוונטי במיוחד ללקוחות שמפקידים סכומים גבוהים בקרן ההשתלמות.

קרן השתלמות כללית או ייעודית

מתנהלות בארץ כשלוש מאות וחמישים קרנות השתלמות. יש כאלו שנועדו לכל המעוניין, וגם אתם ללא הגבלות תוכלו לבחור את קרן ההשתלמות הזו עבור החיסכון שלכם. אך יש קרנות ייעודיות שנועדו עבור קהלים מאוד מסוימים. קרן השתלמות לעובדי הוראה, קרן לרופאים, לעובדי חברות מסוימות ועוד. הקרנות הסגורות לא מתאימות לכל אחד. זה אומר שכאשר אתם עורכים בדיקות והשוואות בין קרנות השתלמות חשוב להתייחס לקהל היעד כדי לבחור חכם ונכון את הקרן שמתאימה לכם מכולם.

ניהול מקצועי של קרנות השתלמות

לצד בדיקת תשואות קרנות השתלמות אי אפשר להתעלם מאנשי המקצוע שמנהלים את הקרן. יש אנשי מקצוע מנוסים שצברו מיומנויות והם מנהלים ביד רמה סכומי עתק של כסף. לעומת זאת יש חברות מתחילות או כאלו שלא הוכיחו מקצועיות מרשימה. כמובן שנכון לבדוק את אופי החברה ואת היציבות של המוצרים שלה. ככל שהמוצרים מניבים תשואות גבוהות יותר והם מוכיחים יציבות בשטח, כך החברה מוכחת ומומלצת יותר.

מי בוחר עבורי את קרן ההשתלמות?

כל אחד רשאי לבחור לעצמו את הקרן הרצויה לו, לרצונו. אמנם גם מעסיקים מפרישים לטובת הקרן, אך העובד לא צריך להתחשב בדעת המעסיק לגבי בחירת הקרן.

באילו מקרים משיכת כספים מקרן השתלמות לא יהיו כרוכים בתשלומי מס כלל?

קרן השתלמות נועדה להיות כלי חסכון למשך 6 שנים, עם תום תקופה זו ניתן למשוך את הכסף לכל מטרה שהיא וללא תשלומי מיסים. גם משיכה לאחר שלוש שנים למטרות השתלמות והתמקצעות יהיו פטורים מתשלומי מס. בבחירת הקורס או מקום הלימודים חשוב לוודא כי הלימודים מוכרים לצורך כך מבחינת קרן ההשתלמות, שאם לא כן לא תוכלו ליהנות מהפטור המובטח.

משווים בין תשואות קרנות השתלמות? בין פוליסות חיסכון? חפצים להיות בטוחים בבחירה שלכם, ולמצוא את עצמכם חוסכים ונהנים מתשואות מרשימות? בחירה חכמה של קרן השתלמות מצריכה יועץ טוב. בעזרת היועצים המומחים מבית גמל נט תוכלו גם אתם להשוות בין קרנות השתלמות, ולאתר מבין כל האופציות המוצעות את קרן ההשתלמות המניבה והרווחית ביותר, קרן שתאפשר לכם לחסוך ולהרוויח באופן מקסימלי.

שתף:

מעוניין לקבל ייעוץ מקצועי ללא התחייבות? חייגו 053-251-9595

או השאירו פרטים ויועץ מקצועי מוסמך ישמח לסייע לכם

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility Statement

    array(0) { }