מסלול:

תשואה מצטברת

מחשבון קופת גמל להשקעה: כך תשתמשו בו כדי לבחור את הקופה הכי משתלמת


שתף:

יש לכם חיסכון כלשהו או שקיבלתם סכום כספי גדול? מחשבון קופת גמל להשקעה יסייע לכם להשקיע את הכסף שלכם בצורה חכמה, תוך חישוב הרווחים המשוערים כעבור שנה, חמש ואפילו עד גיל הפרישה. אז מה צריך לדעת על קופות הגמל לפני שמתחילים? הכל כאן:

הכסף שלכם שווה הרבה יותר

למרות שקופות הגמל כבר אינן כה חדשות, ישראלים רבים עדיין לא מודעים לאפשרויות והיתרונות של מוצר החיסכון ומעדיפים, לרוב מחסמים כמו מחסור בידע או חוסר וודאות, לתת לכספים להתאדות בחשבון העו"ש. אלא שקופת גמל להשקעה היא חלופה מוצלחת מאוד, למרות עליית הריביות ועל אף הנוחות של "מנוחת" הכספים בבנק. 

קופת גמל מבטיחה תשואה גבוהה מדי שנה וגם מספר יתרונות משמעותיים, שמיד ידרבנו אתכם לפתוח מחשבון קופת גמל להשקעה ולהתחיל להשוות מסלולים. 

אז מה צריך לדעת לפני הכל על קופות הגמל?

קופת גמל להשקעה היא מוצר די חדש, שהושק מחדש בשנת 2016 (קופות הגמל עברו גלגול קודם מאז הקמתן לראשונה באמצע שנות ה-90) ונחשב מאז לאחד מאפיקי ההשקעות הטובים ביותר בשוק. 

דרך הקופה ניתן לחסוך עד כ-72,000 ₪ בשנה (התקרה המדויקת מתעדכנת אחת לשנה), למשוך את הכספים באמצע התקופה בכפוף לתשלום מס רווחי הון (25%) או להמתין עד לגיל 60 ולמשוך את הכספים כקצבה בפטור ממס מלא. 

בנוסף, קופות הגמל מאפשרות מעבר בין מגוון מסלולים ומחברה לחברה בקלות, ללא "קנס" או החשבת המעבר כאירוע מס – מה שמצריך מכם את עזרתו של מחשבון קופת גמל להשקעה כדי לבחור נכון את חברת ההשקעות המתאימה ואת קופת הגמל הטובה ביותר עבורכם. 

איך להשוות בין קופות גמל דרך מחשבון קופת גמל להשקעה?

מחשבון קופת גמל להשקעה יסייע לכם לאמוד את הסכום שאתם צפויים להרוויח מידי שנה או כעבור תקופת זמן מסוימת, בהינתן סכום ההשקעה השנתי שתבחרו להשקיע. תשואות קופות גמל מבססות למעשה את הריבית שכספכם צובר ולכן ככל שאחוזי התשואה שאתם צופים בהם יהיו גבוהים יותר – כך הרווח שלכם יגדל יותר ויותר.

כדי לעבוד כראוי עם מחשבון קופת גמל להשקעה, שימו לב שאתם משווים תחילה בין אחוזי תשואה בבתי השקעות נפרדים. החברות השונות מפרסמות בשקיפות את התוצאות שלהן אחת למספר חודשים, כך שהמחשבון משקף נתונים בצורה נוחה ופשוטה מאוד להשוואה, רק במספר לחיצות כפתור.

למעשה, השוואה תהיה הדרך החכמה ביותר לבדוק מיהו בית ההשקעות המתאים ביותר, כאשר עליה לכלול לא רק את נתוני השנה החולפת, אלא מעבר אליה. שנה היא פרק זמן בלתי מספק להבהרת כדאיות המסלול או בית ההשקעות עצמו ולכן צריך לאמוד את שהתרחש בה מהשלוש וחמש השנים האחרונות כדי לקבל תמונה מלאה וברורה יותר.

האם אפשר לבחור קופת גמל רק על סמך שימוש במחשבון?

התשובה לכך היא לא. השוואת קופות גמל להשקעה תמשיך גם לפרמטרים רבים נוספים, כמו למשל דמי הניהול. דמי הניהול מורכבים מתשלום על הסכום הצבור ומסכום ההפקדה בכל הפקדה. דמי הניהול הללו מפוקחים, כך שהמחיר המקסימלי יהיה 1.05% מדמי הצבירה ועד 4% מסך ההפקדה. 

בפועל, אפשר להשתמש במחשבון כדי לבדוק את ההפרש בין דמי הניהול השונים לבין אחוזי התשואה ולהעריך את כדאיות בית ההשקעות. כמובן שכל חברה מאפשרת לכם לנהל עמה משא ומתן כך שסכומי המקסימום אינם סופיים. ניתן להשתמש בסכומי ההפקדה הרצויים כמנוף ולהפחית באמצעותם את דמי הניהול. 

פרמטר נוסף שחשוב להתייחס אליו הוא האינפורמציה שבית ההשקעות מספק לכם: אתם מחפשים נתונים אפקטיביים ומעודכנים שיניבו תועלת מידיעתם, כדי שתוכלו למטב כך את כספי ההשקעה שלכם. 

ועוד מספר יתרונות בקופות הגמל ששווה להכיר

אז אחרי שהתייחסנו לכל הנקודות שצריך לבדוק בעזרת מחשבון קופת גמל להשקעה וגם בלי כל קשר אליו, הנה עוד כמה דברים שצריך לדעת לפני שמצטרפים לאחד ממסלולי קופות הגמל:

  • קופות הגמל הן מוצר נזיל לחלוטין. הכסף לא "סגור" בחיסכון כמו בבנק ואפשר למשוך את כולו או חלקו, בכפוף לתשלום 25% מס על הרווחים.
  • אם תמתינו לגיל 60 עם המשיכה, תיהנו מהסכום המלא בפטור מס.
  • ניתן למנף את הכספים הצבורים על ידי קבלת הלוואה בשיעור של עד 80% מהסכום ולהשקיע את סכום ההלוואה באפיקי השקעות נוספים. 
  • שימוש במחשבון ישקף לכם כבר מן הרגע הראשון את כדאיות העברת הכספים שלכם מחשבון העו"ש לקופת הגמל. לצפייה בכל נתוני הקופות המעודכנים היכנסו כבר עכשיו למחשבון של אתר גמלנט ובדקו הכל בעצמכם. 

שאלות ותשובות

באיזה שלב מומלץ להשתמש במחשבון להשוואת קופות גמל?

אם אתם מתכננים להשקיע את כספכם כדי להפיק ממנו תשואה, המחשבון צריך להיות פעולתכם הראשונה. כך תוכלו לצפות מרחוק בכל הנתונים שאתם מחפשים, להעריך את כדאיות המהלך והכל עוד לפני יצירת קשר כלשהו עם חברה פוטנציאלית.

מה עושה מחשבון קופת גמל להשקעה?

המחשבון של גמל נט יציג לכם באופן ברור ופשוט את נתוני כל הקופות לפי מסלולים ותקופות. תוכלו לבחור את פרק הזמן לצפייה ואת המסלול הרלוונטי ולצפות בתשואה המצטברת כדי לקבל החלטה שתתאים לכם. 

שתף:

מעוניין לקבל ייעוץ מקצועי ללא התחייבות? חייגו 053-251-9595

או השאירו פרטים ויועץ מקצועי מוסמך ישמח לסייע לכם

    FEEDBACK

    Description

    Accessibility Statement

    array(0) { }